Niewierny Tomas

6/10

Amerykański reżyser Ira Sachs przenosi nad do miasta zakochanych, czyli Paryża, byśmy poznali historię miłosnego trójkąta. Homoseksualne małżeństwo – Tomas i Martin (zyskujący coraz większą popularność Franc Rogowski oraz Ben Whishaw, znany z „Pachnidła” czy roli Q z serii o Bondzie). I ta trzecia – Agathe (Adele Exarchopoulos. Widzieliśmy ją ostatnio w „Pięciu Diabłach).   

„Przejścia” to film o współczesnych związkach. To również film o miłości, tyle że własnej. To także nietypowy melodramat.   

Obraz odwraca schematy, do których przyzwyczaiło nas kino gatunkowe. Choć bohaterowie robią wszystko w imię miłości, ulegają namiętnościom, pożądaniu, zazdrości, rozstają się i wracają, to w klasycznej odsłonie każdej love story kibicujemy bohaterowi, żeby w końcu zszedł się ze swoją miłością i żył długo i szczęśliwie. W „Przejściach” jest inaczej. Tym razem życzymy Martinowi i Agathe, żeby w końcu się od Tomasa uwolnili. I nie ma co się dziwić, trudno bowiem o bardziej antypatycznego bohatera. Tomas jest skupiony wyłącznie na sobie. To narcyz raniący osoby, które miały pecha się z nim związać. Nie liczy się z otoczeniem. Wystarczy popatrzeć na jego zachowanie w pracy albo w samochodzie. Rasowy homme fatale.

Film znakomicie zagrany, ciekawy, intrygujący, do wybitnych jednak nie należy. Warto go jednak zobaczyć dla aktorskich kreacji.  

2 thoughts on “Niewierny Tomas

    1. Femme fatale twórcom się znudziła. Teraz wkracza do kin homme fatale, mężczyzna ciągnący wszystkich na dno.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *